Running Bootcamp

Een leuke mix van hardlopen en bootcampen. Door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht en de natuurlijke omgeving is bootcampen nooit saai en zit elke training weer vol nieuwe uitdagende oefeningen

Running Bootcamp

We Run The City geeft ook running bootcamp trainingen. Een leuke mix van hardlopen en bootcamp oefeningen. Door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht en de natuurlijke omgeving is bootcampen nooit saai en zit elke training weer vol nieuwe uitdagende oefeningen.

Bootcampen en Hardlopen

Running Bootcamp is de perfecte mix!
Bij Hardlopen Amsterdam hebben we gemerkt dat de combinatie van bootcampen en hardlopen de hardloopprestaties van menig hardloper hebben verbeterd. Running bootcamp maakt je in algehele zin sterker. Denk aan je core-stability, sterke enkels, benen en buikspieren. Deze verbeteringen dragen bij aan een betere coördinatie, stabiliteit en balans. Meer (spier)kracht betekent ook minder snel vermoeid, dus meer energie! Je zult merken dat je sneller bent op de korte afstanden en de duurlopen makkelijker gaan of dat je langer door kunt lopen.

Wat is Running Bootcamp?

Running bootcamp is een trainingscombinatie van kracht- en uithoudingsvermogen die buiten plaatsvindt in het park. Onder begeleiding van een ervaren bootcamp trainer krijg je iedere training een leuke mix van kort-intensieve conditionele- en krachtoefeningen voorgeschoteld.

Wat bootcampen zo leuk maakt is dat je de natuurlijke omgeving gebruikt als sportschool.
Zo gebruik je veelal:

  • Het lichaamseigen gewicht – push-ups, squats, planking, lunges
  • De natuurlijke omgeving – denk aan traptreden, een bankje of een boom

Deze elementen zorgen ervoor dat running bootcamp nooit verveelt en dat er regelmatig nieuwe leuke variaties van oefeningen aan de training worden toegevoegd. Met tussen iedere oefening een korte adempauze, werk je in groepsverband een circuitje af waarna je na ongeveer 60 minuten intensief bootcampen met een voldaan gevoel het park weer verlaat.

"Het doel van bootcampen is op een leuke en natuurlijke wijze het uithoudingsvermogen te verbeteren en je spieren te versterken. Dit helpt bij het bevorderen van je hardloopprestaties. "

Jong of Oud? Running Bootcamp is voor iedereen!

Bootcampen is voor iedereen. Waarom? Omdat je zelf de intensiteit bepaalt! Running bootcamp trainingen zijn verdeeld in low, medium en high intensity waarbij de trainer je per oefening een aantal reps (staat voor repetities, =herhalingen) meegeeft als doelstelling voor de workout. Vind je het aantal reps te makkelijk? Dan kun je automatisch de hoeveelheid opschroeven of juist verminderen als het te zwaar wordt. Het belangrijkste is dat je let op de uitvoering, zo voorkom je blessures. Op die manier blijf je gemotiveerd en is bootcampen geschikt voor iedereen! Je zult zien dat snel progressie boekt en sterker wordt.

Robert (36) – “Het was de hoogste tijd om mijn conditie te verbeteren. Ik heb een kantoorbaan en werd geconfronteerd met mijn uithoudingsvermogen toen de lift buiten gebruik was en ik de trap moest nemen. Bootcampen heeft mij niet alleen fitter gemaakt, ook mijn levensstijl is verbeterd. Ik vermijd nu roltrappen en liften en laat wat vaker de auto staan en pak de fiets.”

Waarom

  • Kracht & Conditie verbeteren
  • Afwisselende training
  • Altijd op eigen niveau trainen
  • professionele begeleiding

Resultaat

  • Combinatie van hardlopen en intensief trainen
  • Duur 13 of 15 weken 
  • ca 1 uur per week
  • €130,- of € 150,-

Startmomenten

  • Januari: 13 weken (€130,-)
  • April: 13 weken (€130,-)
  • September: 15 weken (€150,-)
  • Jaarkaart € 330,-

 

Jouw hardloop avontuur begint hier, meld je nu aan!

Schrijf je nu in! De Running Bootcamp cursus wordt op beperkte locaties gegeven en 
heeft drie startmomenten: in januari, april en september.

Onze cursussen

Running Bootcamp I

Running Bootcamp II

logo

Fijne training zonder dat het té belastend is

Annedien over Fitwalk: "Fijne training zonder dat het té belastend is, zeker als je blessuregevoelig bent. Het is tevens ook een goede uitvalsbasis voor hardlopers die rustig aan moeten doen of voor herstel!”

Loopanalyse

Een loopanalyse is een uitstekende manier om efficiënter te leren hardlopen.

Hardloopschema’s

Wil je rustig aan beginnen met hardlopen? We helpen je graag op weg met een schema voor 5 weken.